Varmt välkomna till Essensus!

Vi tackar för chansen att få hjälpa till med det vi verkligen brinner för, nämligen IT och teknik i alla dess former.

För att utöka förståelse för våra egna priser och villkor har vi samlat en del nyttig information nedan.


IT-support

Det är både enkelt och fördelaktigt att skriva ett servicedeskavtal med oss men samtidigt inget krav. Kunder kan med enkelhet abonnera på något av våra supportpaket där man även erbjuds något vi kallar för ”kvartsdebitering”. Med kvartsdebitering mäter vi arbetstiden per påbörjad 15-min intervall istället för per påbörjad timme.

Ett supportärende som tar 10 minuter faktureras med andra ord som en kvart istället för en timme.

Har ni inget supportpaket idag? Kontakta oss så hjälper vi er!



Utkörningsavgifter

Vi har fasta utkörningsavgifter som täcker både tur och retur resan i samband med ett kundbesök. Ingen timdebitering tillkommer för själva körtiden. Enkelt och smidigt.



Timpriser

Som standard erbjuder vi tre olika kompetensområden med tre olika timpriser. Dessa är Servicedesk, IT-konsult och Specialistkonsult. Arbetstypen avgörs för varje enskilt ärende baserat på ärendets komplexitet och fysisk krav på inställelse hos kund.

Vanligtvis definieras arbetstid med telefonsupport för enklare datorproblem som Servicedesk medan support på plats och/eller arbete relaterat till infrastruktur oftast kvalificeras som IT-konsult.

Specialistkonsult avser kundspecifika projekt som kräver spetskompetens.

Arbetstyp Pris per timme Pris per kvart
Servicedesk780 SEK195 SEK
IT-Konsult960 SEK
Specialistkonsult1280 SEK


Avtalslängd

Vår önskan är att alltid göra det enkelt för kunden och vi strävar efter att erbjuda avtal som är löpande och helt fria från bindningstider. Vi är trygga i att kunderna väljer att stanna hos oss baserat på kvalitén i våra leveranser och inte för att de tvingas in i långa avtal.



Än en gång, välkomna!