Vi har spännande nyheter att dela med oss av. Ystad IT-Support AB kommer att slås ihop med företaget Essensus AB och drivas vidare under namnet Essensus AB. Vår sammanslagning innebär att vi kommer att kunna erbjuda ännu bättre tjänster än tidigare, med samma höga standard och pålitlighet som ni är vana vid. 


Om Essensus

Essensus är en ledande aktör inom utveckling, försäljning och leverans av IT-lösningar och tjänster. Vi vänder oss främst till företag där IT-miljön är affärskritisk. Vår vision är att vara en pålitlig och komplett IT-leverantör, som inspirerar kunder och medarbetare genom innovation. Essensus strävar efter att erbjuda marknadens mest kvalitativa IT-tjänster och lever efter mottot ”Improving life through technology”. Vi vill i slutändan skapa en bättre tillvaro genom teknikens möjligheter. 

Vad innebär detta för dig som kund? 

För dig som kund innebär vår sammanslagning att du får tillgång till en bredare och mer komplett portfölj av IT-tjänster, samtidigt som du behåller den personliga och pålitliga service som du är van vid från Ystad IT-Support. Essensus kommer att fortsätta att erbjuda samma tjänster som tidigare, men med ytterligare resurser och expertis för att säkerställa att vi möter dina behov på bästa möjliga sätt. Därmed kommer du säkert framöver att stöta på några nya ansikten från Essensus-familjen.

Nästa faktura kommer från Essensus istället så uppdatera gärna mottagareuppgifterna i din internetbank.


För dig som har en hemsida från Ystad IT Support

Kommer jag märka av flytten?
Din hemsida kommer fungera precis som vanligt. Flytten kommer ske sömlöst utan avbrott och det kommer inte bli någon skillnad för dig eller för dina besökare.

Jag brukar logga in på WordPress för att uppdatera min sida, kommer detta att ändras efter flytten?
Inga ändringar här. Du loggar fortfarande in på samma adress som tidigare med samma användare och lösenord.

Jag brukar använda kontrollpanelen, vad kommer hända med denna?
Använder du dig av kontrollpanelen kommer denna att ersättas av en ny version. Hör av dig till oss så visar vi dig den nya kontrollpanelen och ger dig nya login-uppgifter

Varför gör ni denna flytt?
Vi flyttar sidan för att kunna förbättra och säkra upp framtida drift av tjänsten. Som ett plus i kanten medföljer lite förbättringar. Vi ökar till exempelvis trafikmängden från 10 GB/Månad till 750 GB/Månad.

Jag har fått ett mail att jag har bytt domänleverantör. Vad innebär detta?
Det innebär ingen direkt skillnad för dig som kund. Men det innebär förbättringar för oss som leverantör som i sin tur gör så att vi kan erbjuda bättre tjänster till dig som kund.

Var ska jag vända mig framöver om jag behöver hjälp?
Du kan fortfarande höra av dig till Jonas som vanligt. Men nu har du även möjligheten att utnyttja Essensus support antingen via telefon på 0411-214 214 eller maila support@essensus.se


För dig som har e-post via Ystad IT support

Hur kommer flytten att gå till?
Hemsidan kommer vi flytta utan att du behöver tänka på något. Om du har e-postadress med din domän, kommer vi att kontakta dig för att göra nödvändiga ändringar i dina enheter och säkerställa att övergången sker så smidigt som möjligt.

Hur lång tid tar flytten och vad händer med mail under tiden flytten pågår?
Det beror på hur många e-postadresser ska flyttas och hur många meddelanden som finns. Men du kommer att kunna använda tjänsten som vanligt medans vi förbereder allt. Övergången sker sömlöst och mailen kommer att forsätta komma fram som vanligt.

Var kommer jag åt min webbmail efter flytten?
Den nya webbmailen hittar du på här

Vad händer med mina användaruppgifter?
Du loggar in med din mailadress och samma lösenord som du hade tidigare.

Vad händer med alla mina meddelanden som jag har sparat?
Dessa kommer finnas kvar som vanligt där du sist sparade dom. Vi kopierar över allt i din mailbox till den nya tjänsten.

Jag har lagt in eposten i min mobil eller på min dator, kommer jag behöva ändra något?
Ja, det kommer behövas att ändra serveradress i mailprogrammet. Vi kommer kontakta dig i god till innan och hjälper dig med detta. Alla inställningar hittar du här

Varför gör ni flytten?
Vi flyttar tjänsten för att kunna förbättra och säkra upp framtida drift av tjänsten. Som ett plus i kanten har du inte längre någon begränsning på hur många mailkonton du kan ha på din tjänst.

Var ska jag vända mig framöver om jag behöver hjälp?
Du kan fortfarande höra av dig till Jonas som vanligt. Men nu har du även möjligheten att utnyttja Essensus support antingen via telefon på 0411-214 214 eller maila support@essensus.se


Vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete under det nya namnet Essensus och att kunna erbjuda dig ännu bättre IT-lösningar och support. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller behöver support. Vi är här för att hjälpa dig! 

Med bästa hälsningar
Ystad IT-Support AB / Essensus 
0411-214 214
support@essensus.se